Villkor

 

Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Returfraktsedel är giltigt i 5 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

    Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.

    Förpacka godset väl för att undvika skador. 

    Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

  • Ej uthämtade paket debiteras en avgift. Denna avgift debiteras även för avbeställning som skett efter att ordern har lämnat vårt lager. 

 

Ångrat köp

Har du ångrat ditt köp? 

Du kan självklart annullera ordern även efter att vi har börjat behandla den men då behöver du vara uppmärksam på att en returavgift kommer att debiteras. 

När vi har mottagit din retur så kontrollerar vi produktens skick. Vi förbehåller oss rätten att göra prisavdrag om produktens värde är förminskat. 

Återbetalning och ångerrätt

Vi returnerar dina pengar så snabbt som möjligt och senast 14 dagar efter att varan har nått vårt lager. 

Om vi inte har mottagit varan förbehåller vi oss rätten att behålla återbetalningen till det att vi mottar varan eller dokumentation på att varan är returnerad.

Notera: Om varans värde har minskat förbehåller vi oss rätten att inte betala tillbaka den fulla köpesumman. Värdeminskningen värderas bl.a. utifrån följande förutsättningar (ej uttömmande lista):

  • Produkten kan inte längre säljas som ny, t.ex. om du har tagit av original emballaget.
  • Du har tagit varan i bruk.
  • Varan har blivit skadad under tiden du hade ansvaret för den. Observera att det är ditt ansvar att dokumentera varans skick t.ex. med bildbevis intill det att vi mottager den.
  • Du har hanterat varan på ett annat sätt än vad som är förenligt med varans art, egenskaper och funktionssätt.
  • Du har inte följt de begränsningar för returrätten som följer av plombering, varans typ m.m.
  • Returfraktsedel som skickas på begäran av kunden.

Villkoren i detta avtal kan ändras med hänsyn till den rådande Covid 19 pandemin mm.

Certifierad E-handel

Handla tryggt med köpskydd i butiker som uppfyller kraven för Certifierad E-handel. Kraven är utarbetade av Nordisk E-handelscertifiering sedan år 2007.
Läs mer om certifieringen här

Fri Frakt

Hos Dite erbjuder vi alltid fri frakt och 1-3 dagars leveranstid

Nöjd kund garanti

Nöjda kunder är viktigt för oss. Du har därför 30 dagar returätt, innan du bestämmer dig. Vi erbjuder även möjlighet att byta till en annan vara.

Support på svenska

Vi erbjuder support på svenska,  du kan alltid mejla till support@dite.nu eller skriva i livechatten om du behöver hjälp.

Betala med Klarna

När du handlar med Klarna behöver du inte oroa dig i onödan. Till exempel kan du välja att inte betala för dina prylar förrän de landat hemma och du känner dig helt nöjd med ditt köp.